Positionering voor bedrijven

Bij een bedrijfsopvolging, overname, een forse groei of een andere verandering, in de financiĆ«le dienstverlening is het hot topic. Natuurlijk wil je intern en extern de mensen meekrijgen in je verandering. Je medewerkers en je (nieuwe) klanten. Je wilt een duidelijke herkenbaarheid uitstralen. Dat kan lastig zijn. Stel jij jezelf vragen als:

  • Hoe communiceer ik de interne veranderingen naar de markt?
  • Hoe zorg je dat de bedrijfscultuur door nieuwe medewerkers wordt omarmd?
  • Wat is ons hogere doel?
  • Wat zijn mijn belofte en boodschap?
  • Hoe formuleer ik onze missie en visie?
  • Wat zijn nu eigenlijk onze merkwaarden?
  • Hoe zorg ik dat de veranderingen van binnen naar buiten worden uitgedragen?
  • Hoe zet ik ons bedrijf sterk in de markt?
  • Hoe krijg ik de mensen hierin mee?
  • Wat moet ik doen zodat onze nieuwe boodschap opvalt in de markt?
  • Hoe maak ik ons bedrijf goed zichtbaar?
  • Hoe zorg ik ervoor dat klanten voor ons blijven kiezen?

Het antwoord: verbind je merk aan de markt. Daar vind je de relevantie.

Voor wie

Positionering voor bedrijven is voor financieel dienstverleners die door een verandering hun merkidentiteit willen (her)formuleren. Omdat je als adviseur of kantoor na een bedrijfsovername, groei of bedrijfsopvolging de koers aanscherpt. Die aanscherping wil je sterk in de markt zetten zodat medewerkers en klanten je nieuwe koers omarmen en vol trots met je mee gaan.